on and of... Formbilder:-)

Neprioritert kan man si...on and of...bloggen min, stakkar`s. bare ikke hatt "behov" for å skrive så noe for tiden, sånn som skjer sikkert, håper "lysten" kommer tilbake, så imellomtiden får dere bære over med meg.

Soo; legger ut de siste formbildene mine. Trening og deffen går strålende i det minste (lysglimtene for tiden), ikke kuttet mye i maten så jeg er ikke sulten om dagen og energien er som vanlig. Men har gjort en bra jobb siden januar, da var det over til normal mat for meg og jeg kuttet ut drit maten i hverdagen og koste meg i helgene (nå er det bare lørdager), januar var vekten nesten 72 kilo (lol, hvalross...) og nå er det såvidt tippet under 65. Hvor mye jeg skal ned er det ingen som vet, skal gå ned det som er nødvendig så. Blir moro å se forskjellen fra i fjor, har forbedret det meste, hvor mye får vi se, SPENNENDE!











Slutt mai og begynnelse juni:-D

Ellers så er det bare nedtelling, 7 dager igjen til vi setter kursen mot varmere strøk! Sommeren her er avlyst så;-)


Ukens Oppsummering av trening og deff:-D

Lørdagskveld...sitter og ser kamp, Norge-Portugal:-D Heia NORGE!

I morgen er det atter en "ny" uke og nye muigheter for framgang, nedgang (vekt, forhåpentligvis i fett og ikke muskler) og nye muligheter.

Meget fornøyd med hvordan treningen og kosten går, livet ellers går framover men ikke noe mer å si om det!

19 dager til vi reiser, 21 dager borte. Treningsmessig vil det ikke være noe problem, jeg har ordnet så vi har gym på både hotellet i Bangkok og på "resorten" i Hua Hin, matmessig skal det heller ikke være noe problem men som alle vet så er det alltid "fallgruver", man er jo på ferie så litt må man jo kunne unne seg (der kommer den ekstra Cardioen inn,hehe). Derfor jeg er så "tidlig ute", for å ha litt å falle tilbake på just in case, proteinpulver pakker jeg ned så frokosten, "måtlidet" etter trening og evt kveldsen er i boks...:-D

Men tilbake til uken som gikk;

  • Søndag; Cardio (før frokost), Bakside lår og legger.
  • mandag; Elipse hjemme, Rygg og mage
  • Tirsdag; framside lår (prøver å ikke trene cardio før frokost de dagene, så tidlig i deffen, må la de GRO!)
  • Onsdag; Også dagen etterpå prøver jeg å ikke ta Cardio før frokost), Biceps & Triceps.
  • Torsdag; Cardio. Bryst. + en kveldstur med Alex
  • Fredag; Cardio. Framside og Bakside, ble en "rolig" trening, var støl hele i flere dager etter tirsdagen!
  • Lørdag; Cardio og gjennomkjøring av hele kroppen.

Ser at det har vært litt morgencardio i løpet av uken, å jeg som trodde jeg var i rolig modus ennå,hehe... Sånn er det når man elsker å ha muligheten å stå opp og ha kroppen sin på tur før "alle" har våknet,... MIn all alone time<3 hører på musikk men nyter å ha tid å tenke på alt mellom himmel og jord, så nødvendig for kropp og sjel.

Slenger med et liiiite flexebilde fra i dag....seeee trøtte ansiktet mitt da (hmmm). Legg merke til at det begynner å dukke opp blodårer på skuldre/arm.....holy smoking...love it, long time no seeeeeeen (jaja, litt miljøskadd,hehe, noen liker sjokolade, jeg liker blodårer,hahahah)



Håper dere har hatt en fin helg til nå og en fortsatt fin lørdagskveld:-D

See u all... :-D 

3 uker til Thailand - Bangkok - Hua Hin:-D

23 juni (ja, St hans aften) starter vi den lange reisen fra kristiansuns til Thailand, beregnet ankomst Bankok 06:00 lørdag 25 juni, hjemreise foreløpig beregnet til 13 juli. Min 3 gang, 2 gang for guttene, 1 gang for mamma og pappa har vært der flere ganger.

Alt er ordnet og betalt, yes! Det er meg, guttene, mamma og pappa. Har ordnet alt på nett, også leilighet i Hua Hin, leid privat.

Fly Oslo - Amsterdam - Bangkok, 2 netter på hotell i Bangkok (må shoppe masse før vi drar videre til Hua Hin siden vi ikke tar med oss mere enn 1 skifte...DET gleder jeg meg til)

Hotellet i Bangkok heter President Palace Hotell, super billig med det meste man kan tenke seg og i ligger i Sukumhvit Road, shoppingdistrikt;-) 9 av 10 på score. Vi har ikke bestilt noe når vi skal hjem igjen, planen er å være der i noen dager, se hvordan hotellet er først å evt booke et annet:-D

I Bangkok (har vært der 2 ganger før så vet LITT om hvor vi skal å shoppe) skal vi bla på weekend marked, åpent lørdag og søndager og sies å være verdens største med ca 15 000 boder, de har ALT å enda mye mere...ser man noe må man kjøpe det for man finner sikkert ikke tilbake til akkurat den boden igjen, første gangen gikk vi i 4 timer å så noe nytt hele tiden, sykt fantastisk! Vi skal bla på et kjøpesenter som heter MBK, 2000 butikker....lol...hallo liksom, billig å har det meste.Nattmarkedet, Chinatown... Hmmm...vi får se, dreaming...  Utenom det så er det sååå mange kjøpesenter, marked osv osv å dra til/på.

Planen er også å dra til Siam Waterpark (vannland) evt dream World, får se hva vi bestemmer oss for. De har jo bla aligator/reptil park...det har jo vært morsomt. Ikke lagt bestemte planer for synes det er greit å ta ting på sparket alt etter hva vi har lyst til.

Leiligheten i Hua Hin; hvor skal jeg begynne hehe... 139 kvm, 3 soverom, 3 bad, kjøkken, stue osv. Ligger på et område hvor det bla er svømmebasseng (flere), boblebad, vannsklie, treningssenter, biljard osv, rett på stranden, 24 vakttjeneste, 2,5 km til sentrum (fin tur før frokost til meg det). Ved siden av ligger et velrenomert welness og spa resort som vi da kan booke time for spa osv, NICE....me like:-D












14 dager....tviiiler på at noen av oss har lyst hjem igjen;-)

Hua Hin ligger ca 2,5 timer ra bangkok med bil. Plassen hvor Thaierne og Kongefamilien bruker å dra på ferie, feriepalasset til kongefamilien er en yndet turistplass visstnok. Ganske rimelig i forhold til Phuket har jeg hørt, har kjøpesenter, kinoer, market, Mc donalds og mye mere, så det er noe for enhver da. Har jo ikke vært der selv ennå så det blir å skrive om det jeg selv har lest på nett, foreløpig. Kommer til å ha med meg dataen,mest for å legge inn bilder etterhvert men greit å sende en hilsen el 2 hjem igjen å friste med litt bilder (vi har internett tilgang men usikker på hvor, om det er i leiligheten eller i lobbyen)






Bikinien kom da på...såvidt

Formbilder.... Som sagt, lys - vinkler osv spiller en STOR rolle for hvordan bilder blir men har jo lovet så lenge at jeg skal legge ut bilder så disse får holde for denne gang.

Ikke kommet langt ut i deffen, ikke kuttet på noe mat ennå, strammet inn og følger kostplanen ja, big different. Cardio tar jeg som det faller seg inn men er ikke ofte og mye, ennå....:-D







"Glemte" beina....og rompen,hehe....mine "problemområder".  Som dere ser så er det endel som skal av men har god tid og kroppen reagerer godt på det meste jeg gjør nå så ståa er ganske bra pr dags dato.

Ha en fin fin dag alle sammen. Klem



Å, dette blir ikke moro! treningsverk sa du...

Himmel....så stiv og støl som jeg begynner å bli i beina nå, tørr ikke tenke på utover dagen, for ikke å snakke om i morgen. Ble en vel heftig framside lår trening i går kan man si!

  •  Frontbøy 4 sett
  • 1 bens benpress 4 sett
  • Utside benspark 3 sett
  • innside benspark 3 sett
  • avsluttet med noen knebøy (uten vekter) til slutt, enda beina var gele....galskap

Vært fantastisk i dag å hatt muligheten (råd til, hmpf) å dratt på spa og hatt en time med masasje,,,,,luksus! drømme drømme.

I forgårs hadde jeg en sinnsyk bra ryggøkt også, slike dager må man bare elske:-) I dag er det 0 Cardio (oppvarming og avslutning ja, aaaaaltid), lik i går men det er Biceps og Triceps på prpgrammet.

Nytt innlegg kommer om 2 sek..."formbilder". Ikke helt fornøyd med de så må finne ny plass, bedre lys osv...men dere får en sniktitt på formen nå;-)

 

Bananis:-D

Dette blir nesten det samme som softis + at man kan tilføre den smaken man ønsker med bla frosne bær, proteinpulver, raw cacao pulver osv.... use your imagination:-D

Enkelt, rett og slett; frys ned banan i biter, ta de opp og mos de med en stavmikser, tilfør det du evt ønsker av "smak"... NYT<3 Blir som herlig softis.



Blåbærsoftis, yummi!



 

Still here?

Av ufortsette grunner så har desverre bloggen blitt underprioritert, må bare innse at det har vært slik i hele år på en måte, ser det jo klart og tydelig nå (ikke det samme som ifjor). Men jeg holder på å få "orden" på saker og ting så det vil bli, om ikke like my som i fjor, flere og bedre innlegg framover.

Deffen er så smått startet, formbilder er tatt og ellers er det skjedd litt "spennende" ting som jeg vil dele med dere.

Ååååå, nå klarte jeg IGJEN å slette innlegget....ikke første gangen å garantert ikke siste gangen (pølsefingre!)

Meeeen; har bla annet dette å dele med dere;

  • London Tur
  • Bananais å annet "godt"
  • Thailand, Bangkok å Hua Hin
  • Deffen min, har jo startet!
  • Konkurransene og "framtiden"

So...keep on whatcing.... å spør i vei om hva det måtte være dere lurer på:-)

Planen er etterhvert i løpet av neste år, når jeg er godt i gang med "skolegangen", å starte noe helse/kost/trenings relatert online.... et tilbud for dere. Er så smått gått i tenkeboksen ang dette så får se hva det ender opp i :-)))))

Love from London:-D



 

 

Underprioritert sa du?

Jo, ja jeg vet! Meeen det går i ett om dagene og enda mangler jeg noen timer for å føle at jeg faktisk rekker over det som jeg egentlig skal.. Eneste jeg kan si er at DET BLIR IKKE BEDRE! Det blir noen sinnsyke måneder fram mot jul eller vi kan si fram mot konkurransene, phuuu.... bra man ikke vet hva man begir seg utpå.

Som sagt har jeg jo begynt på høyskole, nettbasert seff siden jeg jobber 100%. (Skjønner ikke bæra av biokjemi ennå men det blir vel, høøø...i whish), Så har jeg da mine 2 gutter, store men de skal jo ha sin del av meg de også. Trening som nå framover fort er oppe i 2 ganger pr dag (3 også etterhvert kanskje) siden jeg nå OFFISIELT har begynt på Deffen mot Stavanger Open og NM ( 17 og 18 uker igjen...å de går FORT!). Å som en ekstra bonus så har jeg gjennom jobben blitt meldt på farmakologikurs, joda jeg har vært klar over det men trodde vi pratet om en 3-4 dager eller noe i den duren... IKKE 16 UKER, fra midt agust til desember. Seff ikke hver dag men det var endel "samlinger" på nett + endel innsendinger og eksamen, så ekstra lesing kreves osv osv. Meeeen,hehehehe....akkurat som om jeg er helt i den store læringsperioden i midt liv i begynnelsen der,LOL....mer som NOT!

Så kjære lesere, det blir korte innlegg tenker jeg men skal prøve mitt beste å holde dere oppdatert...  Må prøve å få skrevet om London også, sykt mye bilder fra turen:-D

Formbilder blir også, bare jeg får kommet meg hjem å satt i gang.....i morgentidlig?

Kunn litt over 4 uker til Thailand også....sukk...det blir godt det! Kjenner jeg virkelig trenger ferie, det optimale har vært uten "barn" men den drømmen forblir nok en drøm en stund til... Hatt en uke eller to å bare hatt meg selv å tenke på + reisekompanjong seff, heaven!





Håper Dere er like fornøyd med at sommeren virkelig nærmer seg med stormskritt? Og at de aller fleste er i rute med tanke på sommerformen;-)

 

Enjoy:-D

Bodyfitness, en liten innføring

Fikk et spørsmål om jeg kunne skrive et innlegg om Bodyfitness og veien fra en tanke om å ha lyst til å stille til du en dag står på scenen.

Så hva er Bodyfitness? Jeg bruker definere det som en skjønnhetskonkurranse med muskler for "allmenheten".  Man skal ikke ha for store muskler og heller ikke være like ripped som bodybuilderne. Man går etter en Total package hvor man blir bedømt utifra hår, sminke, huden, negler og ikke minst draktene + at vi har en T- walk i finalerunden. Muskuløs, atletisk jvinnelig kropp er det man er ute etter, runde og brede skuldre, V-forma rygg, smal midje, fast rumpe og lår med ?sveip?. Men det endelige fasiten for hva som er det "optimale" fitnessutøveren er et godt sprøsmål, det varierer (nesten) for hvert år, for hvert land og for hver mening man måtte ha (og de har vi jo mange av, hver av oss har sin spesielle i tankene:-) Men kriteriene/reglene fra IFBB er klare, der står det hva som skal ta dømmes, takes med og hva som skal dømmes opp/ned. Hva den hver enkelte mener er en annen sak.

Må også nevne At det er en meget dyr "hobby", 1000 lappene går fort både når man er på deff og ikke minst i forberedelsene til konkurransene. Men hvilken hobby er ikke i dyr, jeg burker se det som en investering til en Bedre framtid til både meg selv om mine barn. Dessuten så er ikke jeg på byen hver helg og bruker pengene mine på alkohol, inngangspenger til utesteder, taxi osv, jeg spiser sjelden ut, sjelden godteri og klær kjøper jeg mye sjeldnere enn før (hehehe....ingeting som passer, måtte hatt en garderobe til før deff, under deff og etter deff, LOL!)

Først vil jeg presisere at de aller aller fleste som holder på med dette er jenter med mye treningsbakgrunn, de har gjerne holdt på med en eller annen idrett fra de var små så der har et godt utgangspunkt. Mange som leser blogger/innlegg og ser det er skrevet; "jeg trente 2 - 15, år før jeg stilte i min første konkurranse". Er man utrent så er dette urealistisk, det tar mange år å bygge opp en muskelmasse, med topp kosthold og trening så kanskje du er heldig å legger på deg max 3 kilo (mest vanlig er 1-2 kg) ren muskelmasse... Men alt er lov og mulig, bare du har lyst nok og er klar for å legge igjen mange timer pr uke på gymet med å løfte vekter, spise - sove bra og flette inn litt cardio så sett i gang:-D

Jeg selv startet min "idrettskarriere" med å spille fotball ved 7 års alderen, gikk over til kickboxing ved 15 års alderen og startet samtidig å løfte vekter. (men elsker alt trening nesten så prøver å være med på det jeg kan sommer og vinter) Så totalen med styrketrening er da 19 år på meg. Nå har det jo seff ikke vært like seriøst  som etter jeg bestemte meg for å stille, blir nå 3-3,5 år siden, men jeg hadde et godt utgangspunkt, slik som mange andre.

  1. Første jeg vil anbefale er å ta kontakt med en klubb i nærheten av deg og slå av en prat. Få de til å se på deg, finne ut hva som er bra og hva som er "dårlig", få deg en som kan følge deg hele veien med oppsett av trening og kosthold. Skal du stille så må du stille for en klubb, slik er reglementet. Greit å ha noen som er seriøse i ryggen som kan fortelle deg hvor i landet du ligger, det kan ikke være morsom å stille på en scene og se at man faktisk er milevis unna den formen de andre konkurrente er i, da er det bedre å ta seg tid til å komme i bra form å ta den ekstra tiden det trenger.
  2. Les "alt" du kommer over med tanke på trening og kosthold, men bestem deg for hva du selv "tror" på, det er 1000 forskjellige meninger om de samme 1000 ting. Og hva som er riktig for "naboen" din trenger ikke være riktig for deg, det er prøve-feile-eliminere metoden som gjelder.
  3. Trening - kosthold - hvile er de 3 viktigste ting som må ligge til grunn for gode resultat, og alle 3 henger sammen som perler på en snor (hehe, dårlig sammelikning).

 

Selve Konkurransen

2 runder imot 3 som ifjor og tidligere. Badedrakt delen er tatt bort.

Forbedømmingen inneholder 4 obligatoriske poseringer, forfra, venstre side, bakfra, høyre side og så foran igjen. man blir tatt fram i sammenligninger etter som dommerene vil "se"på deg og dine konkurrenter. Sort bikini, sorte enkle sko, ingen smykker/pynt. (for spesifike regler se nkf-ifbb.no)











FINALE runden;

De 6 beste med lavest poensum går videre. Her gjelder da egne regler for bikini, sko,smylkker ol. Viktig å ha en bikini som er spesialsydd til kroppen din, jo nærmere konkurranse dagen du får den sydd jo bedre. 1 og 1 deltaker kommer inn og tar T walken med tilhørende poseringer (selvvalgt men husk på at dette er sjansen din til å vise dine beste sider + at dette er en "muskelkonkurranse" ikke en skjønnhetskonkurranse!)- Så blir det fram til sammenligninger og de 4 obligatoriske poseringen.

 

Håper Dere tar til etterretning de "rådene" jeg evt måtte ha føyd inn som er av egen mening, men har prøvd å holde det litt uten "egen"meninger. Er veldig opptatt av at alle skal få prøve ut sin egen potensial i det de måtte ønske, det er bedre å ha prøvd enn å angre på det man ikke prøvde, man lever bare en gang!!

Garantert mye jeg har glemt å ta med men håper dette var til noe hjelp.... så er det bare å kaste seg på med spørsmål så skal jeg svar så godt jeg kan med det "lille" jeg kan:-D

UANSETT: ha en fiiiiiin helg som kommer... Det skal jeg, krysser fingrene for bare sol å blå himmel i London;-)

 

 

 

 

Reisefeber ---&gt; London i morgen

Egentlig ganske så avslappet med tanke på at i morgen på denne tiden så er vi i London, alt er pakket å klart så bare å vente nå. Vært en hektisk men bra dag, fått gjort unna mange småting som jeg har utsatt tidligere. Bla fått ordnet med skolebøker, MÅ ha lesetoff for å forstå den derre biokjemien skikkelig (helt på bærtur jeg der...) + par stykker om ernæringslære. Disse fikk jeg tak i gjennom fagbiblioteket på sykehuset, greit med noen fordeler å jobbe der.

Holder på å regne ut eksakt kcal - protein - karb å fett på deffen min også, akk så kjedelig å langdrygt men ganske nødvendig. Greit å gjøre det skikkelig så slipper jeg å tenke på det flere ganger. Starter jo for fult snart, weeeee.... Gud hvor fort tiden har gått! Spennede men tøff sommer i vente igjen, meeen jeg gleder meg!

Holder på med et lite innlegg ang Bodyfitness også, skal prøve få det ferdig i løpet av kvelden, blir jo en stund til jeg er hjemme og på nett igjen, hehe....heeeeelt til mandag/tirsdag;-)

Ikke vært å trent i dag, ennå... Ble morgencardio da, 20 minutter på stepmaskinen. Usikker på hva jeg skal trene, eller hvis så er det framside lår men mest sannsynlig blir det en times Cardio tenker jeg. Tenker det blir MYE "cardio" i dagene framover, skal ha på meg GODE sko ihvertfall, pensko/støvletter når vi skal ut å spise om kvelden.





Ønsker alle sammen en herlig helg som kommer, kos dere masse:-D Snart er det 17 mai, dagen det er lov å spise masse IS,lol....bare ikke for meg;-)

Nå skal jeg ta med meg vaskebøtten på en rundtur her hjemme å vaske vindu.....boring!

Les mer i arkivet » Juni 2011 » Mai 2011 » April 2011
fitnessmiley

fitnessmiley

34, Kristiansund

Er 32 år, bor da i kristiansund, har to fantastiske gutter på 10 og 13. Jobber som ambulansearbeider, love my work:-D Min store lidenskap er trening å kosthold og i fjor realiserte jeg min drøm og debuterte i Bodyfitness. Liker å se positivt på livet, er som regel smilende og i godt humør, er en liten duracell kanin hører jeg man sier:-D Har også som mål å dra mest mulig rundt omkring i verden, jeg elsker å reise.

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits